Plezier

Ik heb er zin in

Kinderen (en hopelijk ook volwassenen) zijn nieuwsgierig: ze willen letterlijk kennis maken. Ze willen groot worden. Het kind ruimte geven om vragen te stellen, stil te staan bij 'wonderlijke" zaken en gebeurtenissen helpen duiden zijn daarom belangrijk.
Iedereen heeft behoefte aan contact en relatie. Op school ontstaan vaak voor het eerst langdurige vriendschappen. Samen kunnen leren verhoogt het plezier.
Uitdaging levert ook plezier op: zou ik dat ook kunnen? Wat als ik eens extra oefen? Succeservaringen versterken het zelfvertrouwen en beïnvloeden in positieve zin het zelfbeeld.
Niet alles is "leuk", maar het helpt als je wordt uitgelegd waarom het toch nodig is dat je het doet, je samen kunt werken en je stap voor stapt ervaart dat je daardoor dingen beter kunt.

Vanuit deze gedachten ondersteunen we kinderen plezier te hebben bij het leren.